Korekta autorska

Korekta autorska to etap polegający na akceptacji naniesionych przez redakcję poprawek.

Należy przeprowadzić ją skrupulatnie, by kolejne etapy wydawnicze przebiegały sprawnie.

1. Otrzymanie pliku

Autor otrzymuje plik z poprawkami redakcyjnymi, zwykle w formacie .docx z włączoną funkcją „Śledź zmiany” i pytaniami redaktora.

2. Praca nad plikiem

Autor po zapoznaniu się z opracowaniem redakcyjnym tekstu:

  • zatwierdza poprawki redakcyjne,
  • odrzuca, po konsultacji z redaktorem, poprawki budzące wątpliwości,
  • wyjaśnia, na prośbę redaktora, wszelkie niejasności,
  • uzupełnia tekst o wskazane przez redaktora informacje,
  • uzupełnia i ujednolica zapis bibliograficzny według przyjętego wzorca,
  • jest zobowiązany do zaakceptowania poprawek zgodnych z zasadami języka polskiego i normami wydawniczymi.

Uwaga!

Podczas korekty autor może wprowadzić niewielkie zmiany wyłącznie po konsultacji z redaktorem.

Nie jest to etap dodawania dużych fragmentów tekstu czy przebudowy treści.

3. Omówienie z redaktorem korekty autorskiej i przekazanie tekstu do dalszych prac.